Call center pierwsza praca - możliwość zdobycia doświadczenia

Call center pierwsza praca - możliwość zdobycia doświadczenia

Rozpoczęcie nowej pracy to zawsze poważne wyzwanie przed człowiekiem. Jeżeli dodatkowo jest to pierwsza praca, wówczas stres może być naprawdę spory. Brakuje doświadczenia, które wskazałoby czego można się spodziewać. A dodatkowo początkującym pracownikom na ogół bardzo zależy na tym, by móc się

wykazać. Dobrą propozycją dla osób bez doświadczenia może być praca w call center.

Im wcześniej, tym lepiej

Pierwszej pracy nie należy odkładać zbyt długo. Niektórzy jeszcze będąc w szkole średniej podejmują się pierwszych zawodowych wyzwań. To bardzo ważne, ponieważ po zakończeniu edukacji nie przeżywa się tak ogromnego stresu. Wejście na rynek pracy w przypadku osób posiadających już pewne doświadczenie w kontaktach z pracodawcami jest znacznie prostsze. Tym, którzy w czasie edukacji w szkole średniej cenili sobie swój wolny czas i nie spędzali chociażby części wakacji na pracy, warto zwrócić uwagę, że na studiach powinni już zmienić swoje podejście. W momencie otrzymania dyplomu uczelni wyższej opłaca się mieć przynajmniej skromne doświadczenie pracownicze. W przeciwnym wypadku początki na rynku pracy mogą być naprawdę bardzo trudne. Nie trzeba pracować w zawodzie bezpośrednio związanym ze studiowanym kierunkiem. Jeżeli uda się zdobyć taką pracę, to bardzo dobrze, ponieważ daje ona szansę zyskania bardzo cennego doświadczenia. W większości przypadków studenci podejmują się jednak pracy dorywczej. Takiej, która pozwala na swobodne kształtowanie grafiku i dostosowywanie go do planu zajęć, jednocześnie dając możliwość uzupełnienia swojego budżetu i zdobycia doświadczenia w roli pracownika. I tutaj pojawia się call center, przez wielu młodych ludzi traktowane jako świetna możliwość pracy na dogodnych warunkach.

Podstawowe informacje o call center

Call center to popularna w Polsce i na świecie formuła kontaktowania się firm z klientami. W tym celu otwierane są telefoniczne centra obsługi i pomocy. Pracują w nich różni ludzie, bardzo często właśnie uczniowie, studenci i absolwenci szkół wyższych. Ich zadaniem może być odbieranie telefonów i udzielanie różnego rodzaju informacji, jak również przyjmowanie zamówień na produkty bądź usługi. Z drugiej strony call center może odpowiadać za kontakt z potencjalnymi oraz dotychczasowymi klientami, którym firma chce polecić, a ostatecznie także sprzedać, jakiś produkt bądź usługę. W takiej sytuacji pracownik ma za zadanie skontaktować się z osobą, której dane znajdują się w bazie, a następnie przedstawić jej ofertę i udzielić odpowiedzi na wszystkie pytania.

Zalety pracy w call center

Przede wszystkim zaletą pracy w call center jest możliwość zdobycia doświadczenia. Człowiek poznaje realia rynku pracy, uczy się współpracować w zespole, jak również rozwija umiejętności miękkie. Należy do nich przede wszystkim odpowiedzialność za powierzone zadania, ale także samodzielność w podejmowaniu decyzji i organizacji swojego czasu, jak również umiejętności interpersonalne. Praca w call center uczy cierpliwości, ale także umiejętności komunikowania się z różnymi ludźmi. Fakt, że trudno przewidzieć reakcję osoby po drugiej stronie, może przerażać. Jednocześnie jednak to najlepszy sposób na rozwinięcie umiejętności komunikacyjnych. A one przydają się na niemal wszystkich stanowiskach. Tak więc jest to również inwestycja w późniejszą karierę.

„Praca w Call center, poza rozwijaniem niezbędnych kompetencji, daje także poczucie przynależności do zespołu. Nawiązują się nowe znajomości, przyjaźnie i związki. Ludzie spędzają ze sobą weekendy i urlopy. To bardzo dobre miejsce do nawiązywania długotrwałych relacji z innymi osobami, bo przecież nie tylko pracą człowiek żyje” – twierdzi Łukasz Woźnicki – Konsultant ds. obsługi klienta w Delta Contact.

Wielkim plusem pracy w call center pozostaje wspomniana już elastyczność zatrudnienia. Wpływa ona także na utrzymującą się popularność takiej formy zatrudnienia wśród młodych ludzi. O ile w obiegu krąży wiele dosyć negatywnych opinii na temat pracy ze słuchawkami, to jednak wciąż znajdują się młodzi ludzie, którzy chcą się jej podjąć. I nie jest to ich desperacja, ale raczej chęć spróbowania swoich możliwości i sprawdzenia, czy zdoła się pogodzić studia oraz pracę. Tutaj także kłania się organizacja czasu, czyli jedna z podstawowych umiejętności poszukiwanych przez pracodawców.

Warto też wspomnieć o warunkach finansowych. Jak na pierwszą pracę, są na ogół niezłe. Poza tym, wiele zależy od osiąganych rezultatów.

 

Pytania?

Czekamy na Twój telefon
lub e-mail.

zadzwoń

22 574 93 00

Jeżeli chcesz zadać pytanie to napisz na zapytanie@deltacontact.pl


Jeżeli jesteś zainteresowany pracą to napisz na rekrutacja@deltacontact.pl