Sprzedaż przez Call Center to zalety dla każdej firmy

Sprzedaż przez Call Center to zalety dla każdej firmy

Firmy, które zarabiają na sprzedaży produktów i usług od kilku lat powoli ale konsekwentnie, zmieniają swoje strategie sprzedażowe. Kierunek, jaki obierają polskie firmy sprzedażowe to dzisiaj sprzedaż przez telefon. Coraz więcej polskich firm korzysta dzisiaj z usług Call Center a więc z usług profesjonalnych zespołów telesprzedażowych. Dzisiaj jest to o wiele łatwiejsze aniżeli dekadę temu, kiedy ten system sprzedaży w Polsce startował. Kiedyś sprzedawców pracujących na telefonie trzeba było zatrudniać na różne formy umowy o współpracę. Dzisiaj można cały zespół Call Center wynająć na konkretne zadanie sprzedażowe albo na potrzebny okres czasu. Tak zwany outsourcing zespołów do sprzedaży telefonicznej jest dzisiaj bardzo opłacalny, ale sama sprzedaż poprzez Call Center to ogromne zalety dla każdej firmy zarabiającej właśnie na sprzedaży.

Najważniejszą zaletą sprzedaży telefonicznej jest bezpośrednie dotarcie z ofertą do klienta. Jest to możliwe właśnie poprzez kanał telefoniczny, który dzisiaj w większości opiera się już na numerach komórkowych a nie jak kiedyś na stacjonarnych. Ilość telefonów komórkowych, jakie dzisiaj można obdzwonić posiadając dostęp do numerów jest tak ogromna, że potencjalnych klientów sprzedaży telefonicznej jest tak naprawdę tyle, że trudno jest to w ogóle przerobić. Tak więc ilość klientów i bezpośrednia rozmowa z nimi to najskuteczniejsza broń telesprzedaży. Co więcej, dzisiejsze prawo zezwala na zawarcie umowy drogą głosową i drogą mailową. Dzięki temu złożenie zamówienia przez telefon czy sprzedaż czegoś klientowi jest bardzo prosta i nie wymaga żadnych szczególnych formalności. Dzięki temu wiele firm zajmujących się świadczeniem usług Call Center wyspecjalizowało się w sprzedawaniu od razu przy pierwszej rozmowie telefonicznej. Zatem, wynajmując zespół Call Center składający się z doświadczonych sprzedawców można oczekiwać naprawdę dobrych rezultatów takiej inwestycji.

Sprzedaż przez telefon to nie tylko możliwość pozyskania w krótkim czasie zamówień z całej Polski. Ta forma sprzedaży daje firmie również możliwość bezpośredniego kontaktu z jej Klientami, uzyskania od nich informacji zwrotnej na temat oferty lub planów zakupowych na przyszłość. Konsultanci call center przy każdej rozmowie zarówno tej zakończonej sukcesem jak i nie, zaznaczają odpowiednie statusy pozwalające na szybką analizę skuteczności tej formy kontaktu, ale również na analizę powodów odmów i reakcji Klientów. Już podczas danej kampanii telemarketingowej możemy wspólnie ze Zleceniodawcą projektu reagować na informacje uzyskiwane od ich Klientów, dostosowywać schemat rozmowy bądź nawet dokonać zmian w ofercie w celu jak najlepszego dopasowania jej do oczekiwań Klientów i tym samym uzyskania oczekiwanych rezultatów sprzedażowych – mówi Joanna Gąsecka, Dyrektor Biura Obsługi Klienta w Delta Contact.

Telefoniczna sprzedaż opłaca się dzisiaj przede wszystkim ze względów finansowych. Dzisiaj nie trzeba zatrudniać pracowników na umowę o pracę. Dzisiaj wystarczy znaleźć doświadczoną firmę oferującą usługę Call Center i zlecić jej konkretny projekt sprzedażowy. Firma, która korzysta z outsourcingu Call Center ponosi jedynie koszty zapłaty za usługę zrealizowania takiego projektu. Jest to jednak o wiele tańsze aniżeli zatrudnienie kilku pracowników na własny rachunek i wyszkolenie ich do pracy w sprzedaży. Firma, która wynajmuje zespół Call Center otrzymuje na te usługi fakturę, którą oczywiście wprowadza w koszty, dzięki czemu podatek do zapłaty obniża się proporcjonalnie do kosztów wynikających z takiego działania. Sprzedaż telefoniczna jest również nieporównywalnie tańsza od innej metody sprzedaży bezpośredniej a więc pracy przedstawicieli handlowych. Dlatego choćby ze względu na koszty takich usług warto wynająć profesjonalnych sprzedawców i zlecić im sprzedaż swoich produktów bądź usług przez dowolny okres czasu.

Na chwilkę jeszcze wróćmy do zasięgu sprzedaży telefonicznej. Jeśli mówimy o sprzedaży produktów i rozprowadzaniu ich drogą wysyłkową to telesprzedaż w praktyce nie ma żadnych ograniczeń terytorialnych. Może być prowadzona z dowolnego miejsca i w całej Polsce. Poza tym skala działania i liczba wykonywanych codziennie telefonów może być liczona w setkach albo tysiącach. Jeśli porówna się to z pracą nawet kilku przedstawicieli handlowych to niestety, ale trudno to w ogóle porównywać. Nie mniej jednak sprzedaż na żywo i face to face zawsze będzie skuteczniejsza od tej prowadzonej przez telefon. Ale jeśli weźmiemy tą skuteczność pomnożymy przez ilość szans na zamknięcie procesu sprzedaży to sprzedaż telefoniczna bez cienia wątpliwości zawsze będzie bardziej opłacalna od tej prowadzonej w formie door to door, czyli od drzwi do drzwi. Każda firma, której zyski płyną ze sprzedaży produktów bądź usług powinna zastanowić się nad tym, żeby taką sprzedaż zwiększyć za pomocą sprzedaży telefonicznej. W Polsce jest dzisiaj kilkadziesiąt firm oferujących naprawdę świetne sprzedażowo zespoły Call Center, które tylko czekają na kolejne zlecenie i kolejny projekt sprzedażowy do realizacji.

Pytania?

Czekamy na Twój telefon
lub e-mail.

zadzwoń

22 574 93 00

Jeżeli chcesz zadać pytanie to napisz na zapytanie@deltacontact.pl


Jeżeli jesteś zainteresowany pracą to napisz na rekrutacja@deltacontact.pl