Srzedaż usług przez telefon

Srzedaż usług przez telefon

Obecnie coraz  popularniejsze są telefoniczne formy sprzedaży poszczególnych produktów lub usług, które wbrew pozorom, cieszą się znacznym zainteresowaniem wśród Polaków. Oczywiście prowadzenie tej specyficznej sprzedaży nie jest prostym zadaniem, zwłaszcza jeśli ktoś stawia pierwsze kroki w omawianej branży. Najważniejsze jest, aby taka forma aktywności zawodowej była dla nas źródłem satysfakcji. Jeśli z przyjemnością będziemy oddawać się swoim obowiązkom, na pewno szybciej osiągniemy upragnione rezultaty. Ważne jest, aby nie poddawać się po pierwszych niepowodzeniach. Wielu profesjonalnych telemarketerów podkreśla, że dopiero po miesiącach prób i błędów udało im się uzyskać satysfakcjonujące profity, finalizując większą ilość transakcji.

Przede wszystkim – elastyczny czas pracy

Jednym z głównych atutów prowadzenia sprzedaży drogą telefoniczną jest możliwość stworzenia bardzo elastycznego grafiku pracy. Praktycznie wystarczy dostęp do aparatu telefonicznego, aby wykonywać swoje obowiązki. Chyba nikogo nie trzeba przekonywać, że jest to bardzo wygodne rozwiązanie dla osób, które z racji swojej rodzinnej sytuacji, nie mogą zdecydować się na pracę w standardowym trybie ośmiogodzinnym. Wiele osób wykonuje telefony z własnego mieszkania, w międzyczasie oddając się domowym obowiązkom. Oczywiście w takim przypadku ważne jest, aby w odpowiedni sposób zorganizować swoją pracę. Każdy powinien we własnym zakresie ocenić, jaka pora dnia jest dla niego optymalna, pamiętając jednocześnie o preferencjach potencjalnych klientów. Pod tym kątem nie można mówić o sprawdzonych zasadach – sprzedaż może okazać się skuteczna zarówno w godzinach porannych, jak i późniejszym wieczorem. Telemarketer musi pamiętać o tym, aby nie dzwonić do klientów o zbyt późnej porze, co mogłoby negatywnie nastawić konsumenta do naszej osoby.

Czy praca może być źródłem przyjemności?

Telefoniczna sprzedaż usług może być źródłem ogromnej satysfakcji. Doświadczeni telemarketerzy podkreślają, że czują się spełnieni za każdym razem, gdy uda im się nakłonić klienta do skorzystania z określonych usług. Warto podkreślić, że już sam kontakt z drugim człowiekiem zawsze jest źródłem przyjemności. Oczywiście każdy rozmówca powinien być traktowany jako potencjalny nabywca usług. Specjaliści mogą pochwalić się dość szerokim wachlarzem metod na osiągnięcie konkretnego celu. Bardzo ważne jest, aby w umiejętny sposób dostosować formę sprzedaży do charakteru naszego rozmówcy. Telemarketer powinien w sposób elastyczny dopasować się do preferencji potencjalnego klienta, starając się na wiele sposobów przekonać go, że rzeczywiście powinien skorzystać z określonej usługi.

O czym należy pamiętać?

W pracy telemarketera bardzo ważne jest stosowanie różnych metod perswazji. Dzięki nim można przekonać klientów, że proponowana przez nas usługa stanowi dla nich najlepszy z możliwych wyborów. Samo zachwalanie atutów sprzedawanych produktów nie jest dobrym pomysłem – chociaż w przypadku niektórych konsumentów może okazać się skuteczne. Bardzo istotne jest, aby sprzedawca był w stanie momentalnie zareagować na sprzeciw ze strony klienta. Przy odpowiednich metodach perswazji można w szybkim czasie odwieść konsumenta od odmowy, skłaniając go do skorzystania z prezentowanej oferty. Na każdym etapie pracy ważne jest, aby tworzyć dokładne listy potencjalnych konsumentów. Należy także przygotować się na każdą ewentualność. Jeśli będziemy wahać się z odpowiedzią, na pewno nie uda nam się skłonić klienta do określonego modelu postępowania. Przed wykręceniem konkretnego numeru telefonu należy prześledzić w myślach różne warianty zakończenia rozmowy.

Sprzedaż usług za pośrednictwem telefonu może okazać się bardzo efektywną działalnością, szczególnie jeśli praca na stanowisku telemarketera nie jest nam obca. Warto zapoznać się z branżowymi poradnikami, które dokładnie omawiają najskuteczniejsze metody perswazji. Najlepiej jednak wypracować własny sposób na skuteczną sprzedaż, sprawiając, że każdy klient będzie dla nas zawodowym wyzwaniem.

Potęgą telemarketingu jest przede wszystkim umiejętność efektywnego wykorzystania telefonu. Będąc telemarketerem, musimy jednak być przekonani o korzyściach  jakie płyną z posiadania produktu lub usługi, którą w danym momencie sprzedajemy — wtedy odniesiemy sukces – podkreśla Klaudia Drobotowska, Kierownik Obsługi Klienta firmy Delta Contact. 

 

Pytania?

Czekamy na Twój telefon
lub e-mail.

zadzwoń

22 574 93 00

Jeżeli chcesz zadać pytanie to napisz na zapytanie@deltacontact.pl


Jeżeli jesteś zainteresowany pracą to napisz na rekrutacja@deltacontact.pl