Wynajęcie call center doskonałym sposobem na sprzedaż produktów

Wynajęcie call center doskonałym sposobem na sprzedaż produktów

Dzisiaj wszystko w biznesie opiera się na skutecznej i jak największej sprzedaży. Można mieć wątpliwości czy to aby jedyna droga do sukcesu. Jednak żadna firma, nawet nie zajmująca się bezpośrednią sprzedażą swoich produktów czy usług, nie może po prostu istnieć bez odpowiednich procesów sprzedażowych. Natomiast firmy, które na sprzedaży zarabiają i które właśnie ze sprzedaży osiągają stałe przychody, muszą mieć na uwadze wszystko to, co sprzedaż może poprawić. Firmy żyjące ze sprzedaży korzystają z wielu kanałów dystrybucji, ale dzisiaj prawdziwie skuteczne narzędzia sprzedażowe to tylko te, które trafiają bezpośrednio do klienta. Zatem właśnie sprzedaż bezpośrednia ma przed sobą świetlaną przyszłość. W powyższy sposób można dystrybuować swoje produkty za pomocą przedstawicieli handlowych albo poprzez telemarketing, dzisiaj nazywany profesjonalnie call center. Zatrudnianie i wyposażenie przedstawicieli to naprawdę gigantyczne koszty. O wiele bardziej opłaci się zorganizować telesprzedaż i czerpać profity większe niż z pracy przedstawicieli. Telesprzedaż, telemarketing czy po prostu call center działa dzisiaj w wielu firmach, ale wiąże się z tym obecnie pewna pułapka. Nie trudno jest zatrudnić kilkanaście przypadkowych osób i posadzić ich przed aparatem telefonicznym oczekując zwrotu z tej niepewnej inwestycji. Może w to trudno uwierzyć, ale naprawdę nie każdy nadaje się do pracy na telefonie i sprzedaży w ten właśnie sposób. Dlatego powstały firmy oferujące cały zespół call center do wynajęcia, czy jak ktoś woli profesjonalnie – do outsourcingu. Takie rozwiązanie to obecnie coraz popularniejszy model sprzedaży stosowany przez duże firmy. Plusy z takiego rozwiązania można wymienić jednym tchem, a minusów nie ma praktycznie żadnych.

Outsourcing call center polega na delegowaniu zadań sprzedażowych całemu zespołowi telesprzedawców albo jego części, oczywiście według potrzeb firmy zlecającej sprzedaż. Dzięki zastosowaniu różnych modeli rozliczeniowych firma zlecająca może być pewna tego, że sprzedaż produktów i usług przez wynajęty zespół telemarketingu będzie funkcjonował optymalnie, przynosząc maksymalne możliwe do osiągnięcia rezultaty. Dlaczego więc takie rozwiązanie jest optymalne dla wszystkich i czy wszystkim się to opaci? Dlatego, że outsourcing call center kosztuje firmę zlecającą o wiele mniej aniżeli zatrudnienie własnych telemarketerów. Dlatego, że firmy call center realizują kilka zadań jednocześnie, dlatego nie muszą poświęcać się i koncentrować na sprzedaży produktów tylko pod jedną firmę. Dlatego, że outsourcing call center może dotyczyć zespołu kilkuosobowego albo całej dostępnej mocy przerobowej. Dlatego, że firma zlecająca wrzuca całość usługi telemarketingu w koszty działalności zmniejszając przy tym podatek do zapłacenie.

Korzyści z takiego rozwiązania jest wiele, ale największym plusem jest to, że ludzie, którzy pracują w takich centrach telemarketingu są mocno wyselekcjonowani i należą do najlepszych w tej branży. A nie wystarczy mieć jedynie gadane, żeby być dobrym w sprzedaży przez telefon. Dlatego właśnie firmy, które na własną rękę oferują pracę telemarketerom muszą się liczyć z całą serią porażek na początku zastosowania takiego rozwiązania. Bo trudno jest znaleźć dobrych ludzi do tej pracy od tak, selekcja ludzi do pracy na słuchawce to jednak kilka miesięcy funkcjonowania call center i to przy bardzo dużej rotacji pracowników aż do finalnego kształtu zespołu sprzedażowego. Odpowiednie know-how mają właśnie centra call center umożliwiające wynajęcie zespołu na potrzeby konkretnej firmy i na określony czas trwania akcji sprzedażowej. Bo to kolejny wielki plus outsourcingu call center – nie trzeba zatrudniać pracowników na stałe. Zespół można wynająć na konkretne zadanie, na miesiąc albo po prostu na tyle na ile jest to konieczne. Zatem można podsumować powyższy artykuł w jednym zdaniu. Jeśli chce się zwiększyć sprzedaż to koniecznie warto zainwestować w outsourcing zespołu telemarketingowego. Trzeba się jednak śpieszyć z szukaniem dobrego zespołu, ponieważ na usługi outsourcingu call center jest w Naszym kraju coraz większe zapotrzebowanie.

Pytania?

Czekamy na Twój telefon
lub e-mail.

zadzwoń

22 574 93 00

Jeżeli chcesz zadać pytanie to napisz na zapytanie@deltacontact.pl


Jeżeli jesteś zainteresowany pracą to napisz na rekrutacja@deltacontact.pl